Pomoc je umění
Pomoc je umění

Ocenění: Bronz
Ročník: 2017
Kategorie: Nízkorozpočtové kampaně
Značka: Aukční salón Konta Bariéry
Zveřejnění kampaně: 11/2016
Video
https://youtu.be/lftqs4irDEgZadavatel
Název firmy: Nydrle s.r.o.
Informace o projektu:
Cíle a pozadí aktivity:
Konto Bariéry patří mezi nejstarší a nejznámější nadace v České republice. Podporují vzdělávání tělesně postižených a jejich začlenění do společnosti. Každé dva roky připravují Aukční salón výtvarníků – přehlídku současného českého umění. Nákupem výtvarného díla můžete podpořit nadaci a přispět právě na vzdělávací programy. Cílem kampaně bylo oslovit mladší cílovou skupinu, protože většina přispěvovatelů a kupujících umění jsou starší lidé. Sdělit tak, že nákup umění je nejen spojený s podporou nadace, ale není jen výsadou bohatých lidí a originální grafiku nebo malbu si dnes může dovolit mnoho lidí.
Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:
Hlavní vizuální motivem offline kampaně je záchranný kruh na rozbouřeném moři, ztvárněný v kubistickém stylu, v návaznosti na tradici české kubistické malby. Odtud je i název kampaně Pomoc je umění. Hlavním tématem v rámci sociálních sítí se stal projekt Živého umění. Dali jsme divákům možnost participovat přímo na vzniku konkrétního obrazu v rámci živého přenosu z ateliérů známých českých umělců. Diváci mohli komentovat téma obrazu a pomyslně tak vést ruku malíře. Moderátoři živých přenosů se stali influenceři Kaira a Nasty. Cílem bylo vytvořit originální umělecké dílo, které bude mít záruku v podobě umělce, ale také stopu několika reálných lidí. Tyto obrazy se posléze vydražili na Aukru a výtěžek připadl Kontu Bariéry.
Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:
V minulosti pracovalo Konto Bariéry vždy jen s jedním vizuálem, který aplikovalo na všechna média. Loňská kampaň byla zaměřená nejen na tradiční offline, ale právě i na online, kde jsme v souvislosti se zadáním oslovili mladší publikum a přivedli je přímo do ateliérů známých umělců. Mohli tak poznat jak vzniká obraz, podílet se na jeho vzniku a získat tak vztah k umění, který by se potom projevil podporou právě Aukčního salónu.
Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:
Online kampaň trvala 4 týdny a za tuto dobu se nám podařilo na sociálních sítích oslovit 298 327 lidí, dosáhli jsme 102 140 přímých reakcí a živé přenosy na Facebooku trvaly celkem 136 hodin. Offline kampaň trvala 2 týdny. Díky printu, televizi a OOH v ulicích Prahy jsme oslovili celkem 1 613 178 lidí. Díky kampani jsme prodali na Aukci celkem 80% všech výtvarných děl a vybrali dohromady 3 844 772 Kč.