Přihlásit se

Uživatelská sekce

Lunární kampaň

Lunární kampaň

Obrázek projektu

Ocenění: Stříbro

Ročník: 2017

Kategorie: Integrovaná komunikace

Značka: Volkswagen Financial Services

Zveřejnění kampaně: 02/2016

Video

https://youtu.be/a0vxi3H2WrQ

Zadavatel

Název firmy: Momentum Czech Republic

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Volkswagen Financial Services je důležitým hráčem na českém trhu financování pořízení nových aut. Primárně se zaměřuje na financování aut koncernu VW (Škoda, Volkswagen, Seat, Audi). Většina jeho produktů je jednoduchá a lidmi často využívaná. Mezi produkty se však v roce 2015 objevil jeden jehož název byl složitý, lidé nechápali o čem produkt je a málo jej využívali (produkt je hodně variabilní a člověk si může na začátku i v průběhu různě nastavovat akontaci, měsíční splátky, zůstatkovou hodnotu a ještě se rozhodovat jak s touto zůstatkovou hodnotou naloží aj. Tato variabilnost ale současně způsobuje komplikovanost na vysvětlení a pochopení). Proto jsme pro rok 2016 dostali za úkol s tím „něco udělat“. Cílem onoho „něco s tím udělejte“ byly 3 na sebe navazující kroky: 1. Aby lépe zákazník pochopil o čem produkt je 2. Dostat jej na web kde bude možnost spočítat si konkrétní akontaci/měsíční splátky/zůstatek 3. Meziročně zvýšit počet uzavřených smluv

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Při bližším zkoumání onoho produktu (testováno na lidech – tedy na kolezích z agentury) jsme zjistili, že jde vlastně o super věc, protože umožňuje si vše nastavit podle svých aktuálních potřeb. A protože v reklamní branži máme všichni hluboko do kapsy, zkoušeli jsme zejména jak málo lze s produktem měsíčně platit a přitom si pořídit nové auto. Testování na lidech nás dovedlo k poznání, že je třeba dát produktu zejména normální jméno a proto jsme produkt přejmenovali na BEZTÍŽNÝ ÚVĚR. A k poznání, že je třeba potenciálního zákazníka nejprve zaujmout jedním vybraným produktovým benefitem a teprve následně mu představit / edukovat o všech možnostech produktu. Jako hlavní benefit BEZTÍŽNÉHO ÚVĚRU jsme vybrali nízké měsíční splátky, na které slyšely všechny testované subjekty. Ty jsme se rozhodli netradičně dramatizovat a přitáhnout k produktu pozornost. Protože naše měsíční splátky mohou být opravdu nízké.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Kreativní dramatizace nízkých měsíčních splátek spočívala ve slovní hříčce měsíční a Měsíční. Takže s beztížným úvěrem si bez tíže můžete pořídit nejen škodovku či Seat ale i něco pořádného co vám budou všichni závidět - Měsíční vozítko. Vyrobili jsme tedy Měsíční/lunární vozítko a natočili s ním lehce bláznivé video na Měsíci. A protože šlo o historicky první (a zřejmě bohužel i poslední) lunární vozítko vyrobené v České republice, vyvolalo mezi veřejností velký zájem. Vozítko se objevilo jak v naší normální kampani (TV, online, print, dealerství, drobné soutěže o ceny), dostalo se ale i na roadshow a automobilové výstavy. Dokonce o něj projevili zájem a bylo testováno na Primě v pořadu Autosalon (mimochodem nedopadlo vůbec špatně). Lunární vozítko jsme nabídli i ke koupi na internetových serverech – ideálně samozřejmě při využití našeho Beztížného úvěru. Prostě jsme ukázali, že i složitý produkt lze pojmout jednoduše a se značnou kreativní nadsázkou.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Zjevná kreativní nadsázka a kombinace tradičních a netradičních komunikačních kanálů vystřelila výsledky kampaně skoro až na Měsíc. Lidé začali mít o produkt zájem a začali jej chápat. Chodili na lunární microsite. Za prvních 14 dní si lidé na online kalkulačce pro spočítání vlastní splátky zadali poptávky za 1 337 495 353 Kč (1,337 miliardy korun) Celkem za kampaň si lidé na online kalkulačce pro spočítání vlastní splátky zadali poptávky za 4 020 395 051 Kč (přes 4 miliardy korun) Nezůstalo však jen u poptávek. Počet podepsaných smluv na Beztížný úvěr se díky kampani zvedl o +28 % a průměrná hodnota se zvedla o +30 %. Nízké měsíční splátky tak ukázaly, že mají pro spotřebitele vysokou přitažlivost. PS: ten produkt na který jsme dělali kampaň se původně jmenoval Úvěr s variabilní poslední nerovnoměrnou splátkou.

Fotogalerie stránky

Hlavní mediální partner

Pořadatelé

admez-asociace

aaaka-logo-mini-nahled