Přihlásit se

Uživatelská sekce

I my máme v reklamě černýho panáka (Real time reakce na Facebooku)

I my máme v reklamě černýho panáka (Real time reakce na Facebooku)

Obrázek projektu

Ocenění: Zlato

Ročník: 2017

Kategorie: Digitální trefa

Značka: Jägermeister

Zveřejnění kampaně: 01/2017

Video

Zadavatel

Název firmy: Peppermint digital

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Model tmavé pleti v letáku Lidlu, respektive reakce části společnosti na něj, zarezonoval českým internetem hned v prvním lednovém týdnu letošního roku. Jägermeister jako značka má za cíl provokovat, inspirovat a posunovat. Na svých sociálních kanálech se dlouhodobě vyjadřuje k aktuálnímu dění a podporuje rovnost lidí bez ohledu na rasovou nebo jinou příslušnost. Cítili jsme tedy potřebu se k tématu vyjádřit. Rozhodli jsme se pro zlehčení napojit živé téma na produktovou nabídku e-shopu s merchandisingem značky (značka nabízí brandované panáky v bílé i černé variantě) a tím nejitřit už tak přehnaně vybuzené emoce na obou stranách diskuze. Záměrně drzým wordingem postu jsme chtěli diskuzi posunout tam, kam podle nás patří – do vtipu. Mediálně bylo naším cílem zasáhnout co nejvíce uživatelů. Sekundárně bylo naším cílem přivést fanoušky do e-shopu. Link jsme do postu neumístili, abychom udrželi tonalitu sdělení. Uvedli jsme jej však v odpovědi každému z fanoušků, který o nákup panáka projevil zájem.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Post byl zveřejněn v 18:09. Se zveřejněním postu jsme čekali, až bude kauza obecně známá a diskuze o ní bude vrcholit. Příspěvek jsme začali promovat po 3 hodinách, od zveřejnění. Přestože značka měla k situaci jasný postoj k dané situaci, chtěli jsme si ověřit, jak bude CS (primárně fanoušci JGR, které příspěvek zasáhne organicky) reagovat na zvolenou formu sdělení. Hned od začátku měl příspěvek ohromný drive, ale počkali jsme s promováním, abychom získali co nejvíce organického reache a využití mediálních peněz bylo co nejefektivnější. V okamžiku zahájení mediální podpory ve výši 11 800 Kč byl organický dosah již 250 000 unikátních uživatelů.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Real-time marketing je vhodným způsobem, jak doplnit dlouhodobou komunikaci značky o aktuální témata vyjadřující postoje a hodnoty značky. Tento typ příspěvků snadno vyvolává engagement a tím i organický zásah příspěvků.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Příspěvek s černým panákem se stal vůbec nejúspěšnějším příspěvkem v historii facebookové stránky Jägermeister.cz. Zasáhl více než 1 000 000 unikátních uživatelů, z toho více než 600 000 unikátních uživatelů vidělo příspěvek organicky. Souhrný engagement u příspěvku dosáhl bezmála 46 000, z toho: 35 270 To se mi líbí, 2065 Super 4958 Haha 119 Paráda. Příspěvek sdílelo 2367 uživatelů. Počet negativních reakcí lze při zásahu příspěvku považovat za zanedbatelný. Příspěvek skrylo nebo stránku přestalo sledovat z více než milionu zasažených uživatelů necelých 200 uživatelů. Sekundárním efektem bylo zvýšení zájmu o černé panáky. V reakcích na komentáře uživatelů, kteří projevili o nákup zájem jsme je odkazovali na oficiální e-shop Jägermeisteru. V době od zveřejnění příspěvku do ukončení proma na něm kliklo na tyto odkazy více než 4500 uživatelů. To je více, než kolik jej v souhrnu navštívilo za předchozí tři měsíce.

Fotogalerie stránky

Hlavní mediální partner

Pořadatelé

admez-asociace

aaaka-logo-mini-nahled