Přihlásit se

Uživatelská sekce

Česko v datech

Česko v datech

Obrázek projektu

Ocenění: Stříbro

Ročník: 2017

Kategorie: Integrovaná komunikace

Značka: Česko v datech

Zveřejnění kampaně: 09/2016

Video

http://www.dark-side.cz/download/ceskovdatech.mp4

Zadavatel

Název firmy: Dark Side a.s.

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

SAS je klasická velká IT firma. Dělat pro ně klasické PR je velmi obtížné a nepomáhá to byznysu. Sem tam odborná média, ale my potřebovali zasáhnout šéfy firem, manažery. Najít jejich agendu pro práci s daty. Proto vzniklo Českovdatech.cz, které mění konvenční PR na něco mnohem více. Projekt využívá otevřených dat (Český statistický úřad, krajské úřady, obce, ministerstva atd.), a nabízí až čtyři analýzy měsíčně, rozdělené do čtyř kategorií: Společnost, Technologie, Ekonomika a podnikání, Kultury a Sport. Vybrané analýzy reflektují aktuální problémy, sezónnost nebo témata navržená různými odborníky a institucemi. K dispozici je také samostatný blog jako součást webové stránky s názvem "Data na vlastní oči", která poskytuje prostor pro názory různých odborníků a významných osobností. Každé téma je nabízeno exkluzivně vybraným relevantním médiím (velké noviny, časopisy, TV).

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

1) Nenechali jsme v tom SAS sami, do projektu se připojil Deloitte a další partneři. Máme vlastně multiklientskou platformu. 2) Najali jsme datové analytiky 3) Sestavili redakční radu z klíčových ředitelů SAS, Deloitte a Dark Side 4) Každý týden vypouštíme novou studie nebo zprávu. Analyzujeme veřejné zdroje (jako je třeba český statistický úřad) nebo pracujeme s exkluzivními daty od komerčních firem. Nejde jen o převzetí informací. Naše studie mění realitu. Řada článků přináší překvapivé informace. My jsme například přišli na to, že jsme v EU 4. nejvíce kuřácký národ nebo kolik máme k dispozic ploch brownfieldů. Kvůli tomu i zasedala vláda. Jako vtip jsme po vzoru Big Mac indexu vymysleli Svařák Index, ale ten se v médiích ujal a používá se již každý rok.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Nejde jen o vysoká čísla, důležitý je zejména vliv, který máme. Stali jsme se profesionální informační platformou, citovanou nejen novináři, ale například i špičkovými manažery nebo členy vlády. Na Twitteru si nás postupně přidávali někteří ministři. Původně to měl být lepší PR projekt. Dnes je to médium. A i když za ním stojí firmy, novináři nás berou jako nezávislé médium, protože za námi nestojí politické zájmy.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Česko v datech se stalo respektovaným médiem datové žurnalistiky. Je zároveň médiem nejcitovanějším – jen za rok 2016 jsme zaznamenali 377 (Více než jeden denně!) citací v tisku, rozhlase i televizi. Tedy citací… to jsou celostrany a celé reportáže sestavné námi. Jde přitom o projekt společnosti SAS a partnerů, který zvyšuje povědomí o možnostech zpracování dat a nástrojích, které má SAS k dispozici. Česko v datech vystartovalo v září 2015. V loňském roce jsme spustili i profily na sociálních sítích. Facebook získal přes 21.000 fanoušků. Příspěvky jsme zasáhli přes 3.000.000 uživatelů.

Fotogalerie stránky

Hlavní mediální partner

Pořadatelé

admez-asociace

aaaka-logo-mini-nahled