Přihlásit se

Uživatelská sekce

Ženské ragby - PERSE

Ženské ragby - PERSE

Obrázek projektu

Ocenění: Zlato

Ročník: 2016

Kategorie: Nízkorozpočtové kampaně

Značka: Česká rugbyová unie

Zveřejnění kampaně: 10/2015

Video

https://youtu.be/xs5QliQAlq8

Zadavatel

Název firmy: MADE BY VACULIK

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

České ženské ragby mělo poprvé v historii šanci zúčastnit se významné mezinárodní soutěže – turnaje 4 zemí ve Švýcarsku. Divokou kartu pro účast získaly české hráčky na základě výkonů a úspěchů v roce 2015. Finanční náklady účasti na turnaji (doprava, ubytování, startovné, vybavení) ale převyšovaly možnosti unie, takže hrozilo, že bude tým nucen účast odříct. Což jsme samozřejmě nechtěli dopustit.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Pro získání finančních prostředků byl vybrán system crowdfundingu, který je v současné době oblíbeným nástrojem. Existuje ale v rámci něj i řada skvělých projektů, které neuspěly a peníze se jim vybrat nepodařilo. Proto bylo jasné, že potřebujeme navíc výrazný online spot se silnou myšlenkou, který diváky osloví a vybídne je k podpoře českého ženského ragby. Hlavní idea spotu: “Podpořte české hráčky, aby se za nás mohly prát ve Švýcarsku”, byla ztvárněna spotem, parodujícícím klasické reklamy na prací prášky. Hrdinkami spotu byly samotné hráčky. Jedna z nich, běloskvoucím reprezentačním dresu, je po chvíli smetena do bláta hřiště. Na zemi pak probíhá bitva o nádobu s pracím práškem, připomínajícím ragbyovou šišku. V závěru jsme vysvětlili, na co a proč hráčky peníze přesně využijí. Na serveru startovac.cz mohli lidé hráčky podpořit vybranou částkou a odnést si za to některou z odměn od trička s logem unie až po prací prášek, který se ve spotu objevil.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Crowdfunding umožňuje vybrat peníze rychle a efektivně. České ženské ragby si nemohlo dovolit reklamní kampaň a vzhledem vzhledem ke krátkému času, který zbýval do turnaje, ani zkoušet získat sponzory, kteří by cestu a pobyt uhradili. Proto bylo nejlepším řešením umístit project na serveru startovac.cz a prostřednictvím spotu na sociálních sítích upozorňovat na možnost ragbistky podpořit.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Potřebných 100 000 Kč se díky úspěšnému spotu podařilo vybrat za rekordní 3 dny a celkově částku ještě překročit na finálních 133 450 Kč (133 % cílové částky). Jednalo se o jeden z nejrychleji rostoucích projektů v historii Startovače, který podpořilo celkem 199 startérů. Ohlasy na spot se objevovaly i v médicích a sociální komunikaci, což přispělo ke zvýšení popularity a povědomí o českém ženském ragby u nás.

Fotogalerie stránky

Hlavní mediální partner

Pořadatelé

admez-asociace

aaaka-logo-mini-nahled