Přihlásit se

Uživatelská sekce

O2 Smart Up

O2 Smart Up

Obrázek projektu

Ocenění: Bronz

Ročník: 2016

Kategorie: Sociální média

Značka: Telefonni operator

Zveřejnění kampaně: 07/2015

Video

https://youtu.be/dEanI4fYsKY

Zadavatel

Název firmy: Nydrle s.r.o.

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Smart Up je nadace společnosti O2, která byla založena nově při změně vlastníka tohoto operátora. Původní jméno nadace, Think Big, bylo spojeno s Telefonicou a O2 ji tak již nemohlo využívat. Cíl i positioning nadace přitom zůstal stejný. Úkolem agentury tak bylo jednak vytvořit kompletně nový brand, ale také mu rychle zajistit dostatečné povědomí v rámci cílové skupiny. Princip nadace funguje tak, že mladí lidé, kteří mají nápad, jak zlepšit své okolí, jdou na web Nadace, kde vyplní poměrně složitou přihlášku. Z těchto přihlášek pak Nadace vybírá, komu všemu přispěje finančně i radou tak, aby se jeho nápad mohl realizovat.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

S vědomím, že cílíme na mladé lidi 15 - 26, kteří již s internetem vyrostli, jsme postavili kampaň na vizuálním propojení s hrami typu Minecraft, tedy na pixelových obrázcích, zasazených do reálného prostředí. Tyto pixelové ilustrace symbolizují nápady mladých, které díky nadaci Smart Up mohou realizovat. Brand, nová identita i vizuální směr byl tedy vytvořen. Větší úkol však ležel stále před námi. Jak zaujmout mladou cílovou skupinu. Jak jimi pohnout? Jako dobročinná nadace jsme operovali s velmi omezenými prostředky na média i produkci. Pro oslovení mladých jsme se rozhodli využít ty, kteří k nim mají nejblíže. Mladé a nadějné youtubery, náctileté kluky a holky, co ve svém volném čase pravidelně natáčí sebe a zavěšují to na svůj youtube kanál. Velký důraz byl kladen na vhodný výběr osob. Kombinace rebela a slušňačky nakonec vyšla. Stejk a Shopaholic Nicole na svých kanálech propagovali nadaci celkem 6x za uplynulý loňský rok. Vyzývali své odběratele, aby přišli s nápady a v diskuzích pod videi je mentorovali a pomáhali jim.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Cílová skupina 15-26 je online a to prakticky pořád. Nejvíce konzumují obsah na sociálních sítích a sledují videa. Toliko analýza mediálního chování. Hledali jsme vhodný online kanál, který mladé lidi nemine, nezmizí za pár vteřin jako facebookový post a bude mluvit jejich řečí. Spolupráce s youtubery pro nás nakonec byla ideální kombinace rovnou 3 v 1 : 1/ youtubeři mají jistotu mediálního plnění v podobě pravidelných odběratelů svých kanálů 2/ mají aktivní publikum, které se zapojuje, sdílí a šíří dál 3/ sami si videa natočí a pomohou tak ušetřit produkční náklady Jediná sázka do loterie je samotný výsledek, který Vám žádný youtuber nezaručí. Vše nakonec dopadlo nad míru dobře.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Téma, které měli Stejk a Shopaholic Nicole propagovat na svých kanálech, zarezonovalo. Podařilo se nám nasbírat téměř 1,5 milionu unikátních shlédnutí během půl roku. Naše videa dokonce skončila v top 25 nejsledovanějších videí českého youtubu za rok 2015. Kampaň vygenerovala přes 60.000 liků a co je ještě víc, nula hejtů – což v online prostředí teenagerů už něco znamená ☺ Největším potvrzením, že zvolená strategie a kreativa byla účinná, je ale skutečnost, ze po 9 měsících fungování kampaně stoupla brand awareness v cílové skupině na 21 %. Předchůdkyni nadace Think Big se povedlo dosáhnout 15 % povědomí v cílové skupině po 2 letech.

Fotogalerie stránky

Hlavní mediální partner

Pořadatelé

admez-asociace

aaaka-logo-mini-nahled