Přihlásit se

Uživatelská sekce

Česko v datech

Česko v datech

Obrázek projektu

Ocenění: Zlato

Ročník: 2016

Kategorie: Digitální idea

Značka: Analytické služby SAS

Zveřejnění kampaně: 10/2015

Video

https://drive.google.com/file/d/0ByTNUULzJG1GUXVlT1VoV2hWSkk/view?usp=sharing

Zadavatel

Název firmy: DarkSide a.s.

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Společnost SAS spolu s Deloitte a Unicorn cítili potřebu zviditelnit firmy, v případě SAS ukázat i produkt Visual Analytics. DARK SIDE vymyslela a realizovala za jejich podpory projekt Česko v datech, který využívá společných kompetencí a je zároveň společensky prospěšným a potažmo zajímavým pro média a širší veřejnost. Ambicí projektu Česko v datech je vyhledávat témata, která jsou přitažlivá, zajímavá nebo důležitá pro celou veřejnost, ale jejichž zpracování vyžaduje pokročilé datové nástroje, které masová média nemají a nemají ani čas komplikovaná data zpracovávat. Cílová skupina - Oblast byznys (SAS, Deloitte, Unicorn) - Odborná veřejnost - ovlivňovatelé a novináři (Data a datová žurnalistika) - Veřejnost (mediální značka Česko v datech a témata)

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Vznikl pojekt dodávající datovou žurnalistiku médiím a veřejnosti, projekt za kterým jsou v médiích vidět SAS, Deloitte a Unicorn. Cca každý týden vychází jedno nové téma (Cizinci v Praze, O čem se zpívalo v průběhu posledních desetiletí, Bio potraviny...) - téma je zasíláno jako studie na vybraná média, následně je zveřejňováno na webu a na Facebooku. Témata jsou podpořena blogem odborníků. Jde o témata vážnější i lifestylovější. A líbí se i na sociálních sítích, mezi followery na Twitteru najdete Petra Šimůnka (Forbes), Radka Špicara (Viceprezident Svazu prumyslu a dopravy) nebo publicistu Patrika Zandla.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Datová žurnalistika je trendem dneška, byť v českých médiích není příliš využívána. Data jsou novou obsahovou výzvou. Projekt Česko v datech (Ceskovdatech.cz), spuštěný na přelomu září a října 2015, využívá mezeru na trhu a zájem o témata, která se neobejdou bez zpracování big date, velkých datově statistických souborů. A v kterých médiích byl projekt vidět? MF DNES, Hospodářské Noviny, E15, Deník, Metro, Rozhlas, Blesk, Prager Zeitung, Frekvence1, Maxim, ČTK, …

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

OD ŘÍJNA 2015 DO LEDNA 2016 NA 100 MEDIÁLNÍCH VÝSTUPŮ, NA STRÁNKÁCH VYSOKÁ NÁVŠTĚVNOST (4800 návštěvníků měsíčně) A TISÍCE FB FANOUŠKŮ (3200). ČESKO V DATECH JE RESPEKTOVYNÝM KANÁLEM DATOVÉ ŽURNALISTIKY NA ČESKÉM TRHU. PARTNEŘI PROJEKTU JSOU VIDĚT A SLYŠET PŘEDEVŠÍM PROSTŘEDNICTVÍM CITACÍ A LOG SPOLEČNOSTÍ V TISKU. O PROJEKT MAJÍ ZÁJEM I KONFERENČNÍ PROJEKTY. ZKRÁTKA SE O NĚM MLUVÍ.

Fotogalerie stránky

Hlavní mediální partner

Pořadatelé

admez-asociace

aaaka-logo-mini-nahled