Přihlásit se

Uživatelská sekce

Česko je COOL!

Česko je COOL!

Obrázek projektu

Ocenění: Stříbro

Ročník: 2016

Kategorie: Destinační marketing

Značka: Czech Republic: Land of Stories – Czech It Out!

Zveřejnění kampaně: 04/2015

Video

https://youtu.be/KDzc58_2dyg

Zadavatel

Název firmy: Momentum Czech Republic

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Kampaň CzechRepublic: Land of Stories – Czech It Out! je historicky první kampaň cílená na zahraniční cestovatele ve věku 18 – 26 let, kterou agentura CzechTourism realizovala. Jedná o extrémně náročnou cílovou skupinu orientující se hlavně na zážitky a nejdůležitější pro ně je S KÝM budou cestovat, nikoli KAM budou cestovat. Jejich hlavní motivací k cestování je poznávání nových kultur a místních obyvatel. Abychom tuto skupinu potenciálních turistů oslovili a ti se rozhodli pro návštěvu právě České republiky, bylo nutné využití mnoha netradičních a dostatečně cool formátů. Hlavním cílem kampaně byl efektivní zásah specifické cílové skupiny takovými formami komunikace, které mají potenciál ji oslovit a zaujmout pro návštěvu České republiky. Dosaženo mělo být zvýšení počtu příjezdů zahraničních návštěvníků ze zdrojových zemí a zvýšení jejich výdajů v dané destinaci. Rozhodli jsme se komunikovat Českou republiku jako cool destinaci s důrazem na myšlenku tzv. „city breaků“, které jsou postaveny na turistických zajímavostech v jednotlivých městech České republiky pro studenty a mladé cestovatele.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Naší ambicí bylo dostat do povědomí mladých návštěvníků další česká města a ukázat, že nejen Praha, ale i jiná česká města mohou svou nabídkou služeb a akcí a zároveň svou dostupností (finanční i vzdálenostní) konkurovat evropským „cool“ městům. Nechceme propagovat Česko jako levnou destinaci, ale jako destinaci, která má co nabídnout, ale přesto je stále cenově dostupná. Tedy destinace, v níž je dokonalý poměr „cena/výkon“. Kampaň byla realizována na osmi evropských trzích, konkrétně v Německu, Rakousku, Španělsku, Nizozemí, Itálii, Francii, Velké Británii a Polsku. Byla navržena s maximálním obsahovým cílením a korelací na dané destinace, neboť očekávání a požadavky na destinaci se u této cílové skupiny velmi liší v závislosti na jejich zdrojové zemi. Za ČR byla promována města s velkou studentskou základnou Praha, Ostrava, Brno, Olomouc a Plzeň. Pro každou z osmi zemí jsme připravili jiný master vizuál s maximálním obsahovým zacílením na mladé dle zdrojových zemí. Pečlivě jsme, ve spolupráci s klientem, vybírali nejen téma, které by bylo této cílové skupině nejbližší a pro danou mentalitu charakteristické, ale také nejvhodnější propojení jednotlivých zemí s českými městy tak, abychom se co nejvíce trefili do zájmu těchto cestovatelů.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Dlouhodobá komunikace CzechTourism představuje ČR jako „Zemi příběhů“. Naší kampaní Czech It Out! plynule navazujeme na toto velké téma a fakticky jej doplňujeme typickou globální frází mladých lidí, když chtějí přátele upozornit na něco výjimečného, skvělého či zábavného (Check it out!) v homonymické slovní hříčce Check > Czech. V komunikaci s touto specifickou cílovou skupinou je nesmírně důležité držet si styl a oslovovat tak trend-settery, kteří (díky jejich vysoké sociabilitě) významně ovlivňují chování velkého množství lidí ve svém okolí. Vizuály tedy musely odpovídat mentálnímu světu čtenářů progresivního německého magazínu Max, britského Dazed & Confused i pařížského WeAreDifferent, návštěvníkům legendárního španělského festivalu Sonar (od world-music přes všechny druhy elektroniky až po klasický rock), ibizského klubu Pacha (taneční scéna) i technařům z Dortmundu (industrial rave). V komunikaci jsme se zaměřili na vytvoření originálního komunikačního mixu s množstvím cílených a netradičních formátů. 70% prostředků směřovalo do online kampaně a kampaně na sociálních sítích. Na všech cílových trzích byla navázána úzká spolupráce s místními univerzitami ve městech, která mají dobré dopravní spojení do ČR, ale také s pořadateli eventů pro mladé, na kterých byly účastníkům rozdávány mapy USE-IT z promovaných českých měst.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

MEDIÁLNÍ VÝSLEDKY • O kampani na COOL Česko se dozvědělo 10,8 milionu unikátních uživatelů • Kampaňové video na Youtube mělo za dva měsíce více než 500 000 zhlédnutí • Web CoolCzechGuide.com navštívilo 237 000 uživatelů • Aplikaci CoolCzechGuide pro iOS a Android si stáhlo téměř 4 000 uživatelů • Rozdali jsme více než 116 000 kusů map měst ČR, které mohou mladí lidé používat při svém výletu. • Podařilo se navázat spolupráci s významnými zahraničními bloggery. KOMUNIKAČNÍ VÝSLEDKY Kampaň přispěla ke zvýšení market share u cílové skupiny 18-26 let versus všichni návštěvníci ČR ve srovnávaném období. Výsledky vycházejí z dotazníkového šetření STEM-MARK (srovnání příjezdového cestovního ruchu za 1. pololetí let 2014 a 2015). Nárůst market sharu u cílové skupiny 18-26 let je o to zajímavější, neboť byl dosažen na svižně rostoucím trhu zahraničních návštěvníků v 1. pol. 2015 (zdroj: ČSÚ, srpen 2015 + 8%) A co je nejdůležitější! Při investici do kampaně ve výši 16 500 000 Kč jsme zvýšili počet mladých návštěvníků o 30 174 osob. Při přepočítání investice do 1 návštěvníka z CS a jeho průměrné útraty 8 760 Kč (zdroj CzechTourism) vychází, že každá investovaná 1 Kč do kampaně vygenerovala obrat dalších 16 Kč, tzn. ROI kampaně 1602 %. A to nepočítáme budoucí opakované návštěvy, které u této cílové skupiny určitě nastanou!

Fotogalerie stránky

Hlavní mediální partner

Pořadatelé

admez-asociace

aaaka-logo-mini-nahled