Přihlásit se

Uživatelská sekce

Pomozte ježkovi

Pomozte ježkovi

Obrázek projektu

Ocenění: Bronz

Ročník: 2015

Kategorie: Event a field marketing

Značka: spořicí účet ING Konto

Zveřejnění kampaně: 10/2014

Video

https://youtu.be/wFzjG71GotE

Zadavatel

Název firmy: Momentum Czech Republic

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Primárním produktem ING Bank je spořicí účet ING Konto. Produkt je komunikován na platformě tvořené unikátním loutkovým světem vytvořeným předními českými loutkaři. Jako ve správné loutkové bajce, ING Konto je prezentováno pomocí trojice zvířátek – důstojného lva reprezentujícího banku, chytré veverky v roli zkušené střadatelky / produktu a milého ježka jako toho, kdo by rád spořil, ale neví jak a proto to s jeho úsporami nedopadá vždy nejlépe. Již od roku 1924 se 31. října slaví Světový den spoření. ING Bank se jako jedna z předních bank zaměřených na spoření rozhodla tohoto data využít, aby připomněla lidem důležitost spoření.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Většina lidí ponechává své volné peníze v hotovosti či na bankovních účtech a nevyužívá spoření k odkládání a zhodnocování peněz. Deklarovaných důvodů je více ale velmi často v pozadí stojí prostý fakt a tím je lenost se penězi zabývat, resp. prokrastinace. Proto jsme se rozhodli „osobním příkladem“ ukázat, že stojí za to vynaložit trochu námahy a dát si práci najít to správné místo pro svoje peníze / úspory. A protože se kreativně pohybujeme ve světě zvířátek, rozhodli jsme se „oživit“ ježka a poslat ho hledat to nejlepší místo pro svoje úspory (pardon jablka). Chudák ježek tak po dva týdny putoval pěšky s dvoukolákem plným jablek napříč republikou a hledal radu, jak nejlépe s jablky naložit. Hlavní komunikační kanály: fyzické putování ježka + online (ježkův blog na microsite)

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Kampaň nazvaná „Pomozte ježkovi“ jednoznačně demonstrovala důležitost rozhodnutí co dělat či nedělat se svými úsporami. Ježek s dvoukolákem plným jablek vyrazil z moravské vesnice Ježkovice na svoji pouť, při které se bavil s obyvateli míst, kterými procházel. Ptal se jich na radu kam s jablky a co oni dělají se svými úsporami. Zážitky ze svého putování každý den zveřejňoval na svém blogu v rámci microsite pomoztejezkovi.cz. Texty doprovázel fotografiemi a videii z putování. Jeho fanoušci zde mohli ježkovi radit co má se svými jablky udělat či ho „úkolovat“ jaký příspěvek či fotografii by měl zveřejnit. Interaktivní komunikace pak pokračovala i na FB, videa mohli lidé najít i na YouTube. Díky tomu se ježkovi podařilo u stovek tisíc lidí upoutat pozornost na otázku spoření. Díky pomoci veřejnosti se ježkovi podařilo 31/10 (tj. po dvou týdnech putování a více než dvou stovkách kilometrů) najít to správné místo – ING Bank v Praze. Což byl důvod k oslavě se všemi příznivci – ať už těmi internetovými či těmi, kteří si našli cestu na Anděl, aby se s ježkem vyfotili či poslouchali jeho historky z cest či se občerstvili jablečným štrůdlem. Asi není třeba dodávat, že tuto oslavu si nenechala ujít veverka se lvem.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Kampaň postavená na putování ježka republikou a sdílení jeho zážitků předčila očekávání klienta. Nejenže dokázala jasně demonstrovat důležitost věnovat čas a úsilí tomu, co s úsporami ale zejména dokázala ve fyzickém i digitálním světě nastartovat netradiční interakci mezi ježkem a veřejností. Výsledky v číslech za 15 dní kampaně: Ježek v terénu: z Ježkovic na Moravě až do Prahy, několik tisíc rozhovorů, stovky rad, neocenitelný pohled na to, jak spoření vnímají všude možně po republice Webová stránka projektu: 69.444 unikátních návštěvníků, 8.200 rad co s jablky Facebook: desítky postů, oslovení 600.979 lidí (extrémní nárůst ve srovnání s obdobím mimo kampaň) Uvítání ježka v Praze: přes 1.500 návštěvníků, 2 zvířata

Fotogalerie stránky

Hlavní mediální partner

Pořadatelé

admez-asociace

aaaka-logo-mini-nahled