Přihlásit se

Uživatelská sekce

#MYMAOCIMA

#MYMAOCIMA

Obrázek projektu

Ocenění: Zlato

Ročník: 2015

Kategorie: Nízkorozpočtové kampaně, Sociální média

Značka: Nadace Leontinka

Zveřejnění kampaně: 10/2014

Video

https://vimeo.com/116992871

Zadavatel

Název firmy: Ogilvy & Mather

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Nadace Leontinka pomáhá mladým lidem s poruchami zraku. Mezi její aktivity patří vzdělávací programy, nákup lékařského vybavení nebo třeba trénink vodicích psů. Leontinka nám dala za úkol oslovit novou cílovou skupinu mladších Čechů, kteří tráví většinu času online a audiovizuální obsah konzumují primárně na sociálních sítích.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Výzkumy jasně ukazují, že lidé častěji přispívají charitám, k jejichž cílům mají nějaký osobní vztah na základě vlastní zkušenosti. Proto jsme se rozhodli, že necháme naši cílovou skupinu na vlastní kůži si vyzkoušet, jak vypadá svět očima někoho se zrakovou poruchou. A protože jejich oblíbená sociální síť, Instagram, ze své podstaty pracuje s pokřivením vidění v každodenním životě, rozhodli jsme se Instagram „hacknout“ a ukázat lidem, jak vypadá život s Instagramovým filtrem, který nejde vypnout. Za pomoci předního českého očaře a pěti lidí s různým zrakovým postižením jsme vytvořili pět instagramových filtrů, každý pro jednu chorobu. 9. 10. 2014 (Světový den zraku) jsme zacílili stovky trendsetterů a celebrit na českém Instagramu a začali pozměňovat jejich fotografie. Jakmile někdo z nich uploadoval novou fotku, okamžitě jsme ji stáhli, přetvořili jedním z našich filtrů a do tří minut nahráli zpět spolu s osobním komentářem člověka, který trpěl tou kterou chorobou. Původního autora fotografie jsme označili, takže se na novou fotku hned podíval. Hashtagy jako #myopia či #glaukoma sdružovaly fotografie podle chorob, komentáře dále obsahovaly link na stránku www.mymaocima.cz, kde bylo možno přispět nadaci.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Nadace Leontinka si jako charita nemůže dovolit neadresnou reklamu náročnou na mediální prostor. Naše řešení bylo efektivní, nenákladné a hlavně názorně zprostředkovalo cílové skupině svět tak, jak ho vnímají zrakově postižení, a to pomocí obsahu vytvořeného samotnou cílovou skupinou. Kampaň tak vytvořila stovky přímých spojení „jeden na jednoho“, kdy zrakově postižený doslova „půjčil“ své oči někomu jinému.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Účet Nadace Leontinka nabral během týdne přes tisíc followerů a stal se nejpopulárnějším pro bono účtem na Instagramu se spoustou sdílení, repostů a komentářů. Našich tisíc followerů a jejich fanoušci získali unikátní možnost podívat se na svět očima někoho jiného. Mnohem důležitější je ale nárůst příspěvků – díky přechodu z tradičních médií na social jsme meziročně ušetřili neuvěřitelných 93 % mediálních nákladů a kampaň zefektivnili více než 15 krát. Oproti roku 2013 stouply příspěvky o 8 %. Celkově se vybralo o 15 000 eur více, za což mohla nadace pořídit celoroční péči pro dvanáct zrakově postižených lidí a vycvičit čtyři nové vodicí psy.

Fotogalerie stránky

Hlavní mediální partner

Pořadatelé

admez-asociace

aaaka-logo-mini-nahled