Přihlásit se

Uživatelská sekce

LGBT Avatars

LGBT Avatars

Obrázek projektu

Ocenění: Stříbro

Ročník: 2015

Kategorie: Digitální komunikace, Event a field marketing

Značka: Prague Pride

Zveřejnění kampaně: 08/2014

Video

https://youtu.be/jE4Xu0luI34

Zadavatel

Název firmy: Geometry Global

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Praha a potažmo celá Česká republika se můžou pyšnit liberálním a tolerantním přístupem k homosexuálům a dalším skupinám LGBT komunity. Bohužel ne všechny země bývalého sovětského bloku mají podobné resumé. Gayové, lesby, bisexuálové a transsexuálové v mnoha zemích často stále čelí tvrdé diskriminaci, státní represi, výlevům nenávisti a i fyzickým útokům. A protože tématem Prague Pride 2014 byla právě situace LGBT komunit ve východních zemích, rozhodli jsme se dát utlačovaným LGBTs z východu svobodný hlas a sjednotit všechny bez ohledu na místo, kde žijí, v boji proti nenávisti a utlačování.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Stvořili jsme LGBTavatars - nástroj, který dal členům LGBT komunity z celého světa možnost zažít na vlastní kůži patnáctitisícový pochod Pride Pride a zcela svobodně se vyjádřit beze strachu z perzekuce. Více než 1 000 avatarů procházelo Pride Pride “v zastoupení” někoho z východu a pomocí speciální aplikace svému kolegovi zprostředkovávali vjemy z Pride Pride a plnili jejich přání – aplikace umožňovala okamžité sdílení zpráv, fotek a videí. Díky kódování 256 AES, používaném americkou vládou, byla celá síť zcela bezpečná a identity všech zúčastněných tak byly v bezpečí. Všechny zprávy byly navíc během Pride Pride anonymně zobrazovány na interaktivním billboardu (velkoplošné obrazovce) nebo zvěčněny na transparentech účastníků. Projektu propůjčil svojí tvář například tanečník a světový choreograf Yemi A.D., v Rusku projekt podpořila sociální síť Vkontakte.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Namísto tradiční kampaně na zvyšování povědomí dokázal náš projekt skutečně něco změnit – prolomil bariéry mezi Východem a Západem, dal členům utlačovaných LGBT komunit hlas a ukázal jim, že tolerance a harmonie lze skutečně dosáhnout a že v tom nejsou sami.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Přesně 1232 lidí sdílelo své dojmy z Prague Pride pomocí naší aplikace s kamarády z východu. Stovky a stovky z nich navíc dostaly možnost svobodně se projevit před tisíci lidí. Projekt zaznamenal silný mezinárodní ohlas. O LGBTavatars se pozitivně vyjadřovala například skupina Pet Shop Boys a dokonce americký Huffington Post mu věnoval vlastní článek.

Fotogalerie stránky

Hlavní mediální partner

Pořadatelé

admez-asociace

aaaka-logo-mini-nahled