Přihlásit se

Uživatelská sekce

Hrdinové

Hrdinové

Obrázek projektu

Ocenění: shortlist

Ročník: 2015

Kategorie: Sociální média

Značka: Windows, Office

Zveřejnění kampaně: 03/2014

Video

https://www.youtube.com/watch?v=zhaBfWkE76c

Zadavatel

Název firmy: Wunderman

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

V loňském roce skončila podpora Windows XP a Office 2003. Byl to logický krok ze strany Microsoftu, protože na jejich místa se tlačili jejich nástupci - Windows 8 a Office 365. Informace o ukončení podpory však prosákla na veřejnost o několik týdnů dříve a vyvolala obrovskou vlnu nevole, nesouhlasu a kritiky namířené na Microsoft. Hlavním dějištěm nekončících výměn názorů naštvaných uživatelů Windows XP a Office 2003 se tehdy stal Facebook. Naším úkolem bylo oficiálně odkomunikovat tuto nepříjemnou a negativně vnímanou zprávu. Cílem bylo seznámit uživatele Windows XP a Office 2003 se skutečností, že končí podpora jejich oblíbeného produktu a ukázat jim, jak místo dobrého, ale již zastaralého produktu získají produkt nový, moderní. Cíl 1: oslovit maximální počet uživatelů Facebooku, vybudit spontánní sdílení a získat média (konkrétním cílem bylo získat každým postem organický dosah na úrovni 5% fanouškovské báze, tedy 1.117 uživatelů FB) Cíl 2: generovat pozitivní sentiment

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Rozhodli jsme se, že tuto vlnu negativity překonáme. Kreativní koncept jsme vytvořili na základě insightu, že Češi umí překonat každou nesnáz stylem Čechům vrozeným - s nadsázkou a humorem. Jako dějiště naší komunikace jsme vybrali místo zachvácené největším požárem - Facebook. Prostředkem pro hašení požárů byl humor. Na pomoc jsme pozvali sérii hrdinů, kteří měli za úkol sdělit jediné, a sice že už ani oni sami "s tím nic neudělají".

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Facebook byl jasnou volbou vzhledem k nízkému mediálnímu rozpočtu kampaně. Sestavili jsme sérii postů, které jsme postupně publikovali. Každý post sestával z grafiky se základním sdělením, byl doplněn o textový popis vybízející k návštěvě microsite - konverzního místa.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Počet negativních komentářů byl 0 (ani jeden) - velký úspěch s ohledem na konotace k negativnímu vnímání situace. 8 postů kampaně, za celkových 65tis. Kč produkčních + mediálních nákladů přineslo oslovení 105 597 osob a 432 056 zobrazení. Každý z postů měl průměrný organicky dosah 4.099. Při fanouškovské bázi 21tis. to představuje dosah téměř 20%, tzn. 6-10x více než je u Facebooku běžné. Nejúspěšnější post měl 168 komentářů a celkem 2 484 likes, sdílení a komentářů.

Fotogalerie stránky

Hlavní mediální partner

Pořadatelé

admez-asociace

aaaka-logo-mini-nahled