Přihlásit se

Uživatelská sekce

FANSTARS

FANSTARS

Obrázek projektu

Ocenění: Bronz

Ročník: 2015

Kategorie: Digitální komunikace

Značka: Olympijské hry

Zveřejnění kampaně: 02/2014

Video

https://vimeo.com/90238992

Zadavatel

Název firmy: Geometry Global

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Češi jsou na zimních olympiádách tradičně úspěšní a fandění našim hokejistům, lyžařům a dalším borcům je vždy velmi intenzivní. V roce 2014 ale český entuziasmus narazil – zimní olympiáda se konala v ruském Soči a s počtem českých fanoušků na místě to vypadalo bledě, ať už z finančních, politických, historických či jiných důvodů. A protože každý chtěl fandit z plna hrdla, ale jen málokdo se mohl do Soči vypravit, rozhodl se Český rozhlas, partner Českého olympijského týmu, přemostit 2 500 kilometrů mezi Českem a Ruskem a umožnit fanouškům vyjádřit naplno svou podporu našemu národnímu týmu.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Pro české fanoušky jsme vyvinuli mobilní aplikaci, která umožňovala posílat našim bojovníkům v Soči vzkazy pomocí hvězd na obloze. Protože hvězdy byly tím jediným viditelným pojítkem mezi Soči a Českou republikou. Aplikace obsahovala přesnou mapu noční oblohy včetně více než 4 000 hvězd. Stačilo namířit mobil na oblohu, ve virtuálním prostředí si vybrat svou hvězdu a „přišpendlit“ na ni osobní vzkaz pro konkrétního sportovce, zástupce jedné disciplíny nebo rovnou celý tým. Každý z naší výpravy obdržel direct mail s popisem podpory a unikátním QR kódem a našim borcům v Soči pak stačilo namířit vlastní telefon na oblohu a mohli si pročítat své vzkazy, odepisovat, lajkovat či sdílet přes sociální sítě. Získali tak tolik potřebnou podporu a kontakt se svými věrnými fanoušky. Všechny zprávy byly také volně dostupné na microsite http://fanstars.eu

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Český rozhlas je už devadesát let institucí, která svým posluchačům přináší pravdivé, nepokřivené informace bez ohledu na politické klima. Zatímco ostatní firmy využívaly své marketingové rozpočty k propagaci sama sebe, ČRO ho investovalo do prostředku, který umožnil českým fanouškům vymanit se z historických a politických omezení a fandit našim olympionikům naplno bez ohledu na to, kde se hry právě konaly. Projekt Fanstars tak upevnil pozici ČRO jako národního pokladu, který Čechy podrží v každé situaci.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Aplikace Fanstars využili tisíce fanoušků z Česka a dalších osmnácti zemí. Naši olympionici byli motivování srdečnými vzkazy plnými podpory a téměř každý z atletů alespoň na jeden ze vzkazů odpověděl. A Češi zažili svoji dosud nejúspěšnější zimní olympiádu a čtyři ze šesti medailistů zpětně potvrdili, že za svůj úspěch vděčí mimo jiné podpoře fanoušků

Fotogalerie stránky

Hlavní mediální partner

Pořadatelé

admez-asociace

aaaka-logo-mini-nahled