Přihlásit se

Uživatelská sekce

CYKLUS TV

CYKLUS TV

Obrázek projektu

Ocenění: Zlato

Ročník: 2015

Kategorie: Digitální komunikace

Značka: EKO-KOM

Zveřejnění kampaně: 03/2014

Video

https://www.youtube.com/watch?v=a9gvZBsfLiw&feature=youtu.be

Zadavatel

Název firmy: Havas Worldwide Prague

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Naším cílem je přiblížit třídění a recyklaci obalového odpadu zábavnou, interaktivní a neotřelou formou lidem, kteří standardní komunikaci třídění dlouhodobě ignorují a přehlížejí. Smyslem celé komunikace je edukovat cílovou skupinu o faktech spojených s tříděním a recyklací a zdůarazňovat důležitost třídění odpadu.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Na kulturním portálu o třídění – Samosebou.cz jsme vytvořili čtyři kampaně, které využívají nečekané situace ke komunikaci faktů o třídění. Srdcem kampaně je vždy microsite s videem a interaktivní hrou na kterou láká uživatele teaser na YouTube podpořený kampaní. Po shlédnutí videa je uživatel vždy automaticky přesměrován na interaktivní hru, která akcentuje sdělení z videa – například dobu rozkladu odpadu ve volné přírodě, nebo objem vytříděného opadu. Krom tohoto jsou na webu vždy ke stažení infografiky a další informace v zábavné formě.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Každá z kampaní komunikuje zábavnou a nevtíravou formou vybraný fakt o třídění odpadu. Informace se tak dostává k cílové skupině naprosto nenásilně a přirozeně. Z výsledků kampaně je zcela evidentní, že v průměru uživatelé na webu shlédli vždy celé video a zbyl jim i dostatek času na vyzkoušení hry a prohlédnutí obsahu webu. Značná část návštěvníků navíc neodcházela z webu, ale pokračovala v prohlížení obsahu Samosebou.cz. Tento způsob komunikace se tedy dlouhodobě osvědčuje. Na výsledcích jednotlivých kampaní je evidentní, že vytvořený obsah je pro cílovou skupinu nejen edukativní, ale především poutavý a udrží jejich pozornost dostatečně dlouho.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Kampaně zaujaly a zabavily cílovou skupinu vždy na dostatečně dlouhou dobu pro doručení kompletního sdělení, což jen podtrhují výsledná čísla. Počet shlédnutí teaserů na YouTube: 1 263 098 Počet návštěv na kampaňových stránkách Samosebou.cz: 249 454 Celkem strávený čas na webu: 4 989 hodin (v průměru 1min a 12s na návštěvu – délka videí 30s, délka hry v průměru 40s). Počet zobrazených stran: 547 675 (kampaňové weby jsou koncipované jako “one page” layout o čtyřech měřených stranách – 2 zobrazené strany reprezentují zobrazení videa a hry – tedy požadovanou akci, průměr kampaní je 2,2 zobrazené strany/návštěva)

Fotogalerie stránky

Hlavní mediální partner

Pořadatelé

admez-asociace

aaaka-logo-mini-nahled