Céčkomat
Céčkomat

Ocenění: Stříbro
Ročník: 2015
Kategorie: Nízkorozpočtové kampaně
Značka: EKO-KOM
Zveřejnění kampaně: 08/2014
Video
https://www.youtube.com/watch?v=89-AsJ_lGI8&feature=youtu.beZadavatel
Název firmy: Havas Worldwide Prague
Informace o projektu:
Cíle a pozadí aktivity:
Hledali jsme způsob jak lidem přiblížit proces recyklace PET lahví zábavnou, ale především jasnou a poučnou formou na festivalech (a nejen na nich).
Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:
Vytvořili jsme proto recyklační automat – Céčkomat. Céčkomat ukazuje stádia procesu recyklace PET lahví přímo před očima pozorovatele a vytváří z lahví zcela nový produkt – populární céčka.
Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:
Automat zcela názorně demonstruje jednotlivá stádia recyklace PETu až po vznik nového produktu. Zároveň motivuje uživatele celý proces sledovat od začátku až do konce. A ve spoustě případů ne jen jednou, ale opakovaně :-) Jeden cyklus trvá cca. 1 minutu. Tedy 1 minuta sledování procesu recyklace PETu.
Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:
Céčkomat se stal hned po svém představení na Sázavafestu hitem. V průběhu prvního víkendu, kdy byl automat v provozu “naházeli” uživatelé do automatu více než 1000 PET lahví a získali tak několik tisíc céček. Následně se strhla smršť žádostí o zapůjčení na kulturní akce po celé republice. Dnes si tedy pečlivě vybíráme, kam bude automat umístěn. A Céčkomatu si všimli i novináři, takže se o automatu psalo v novinách, na webu a dostal se i do TV :-) Počet lahví vytříděných v automatu neklesá obvykle pod 400 denně.