Přihlásit se

Uživatelská sekce

Zaplať a běž!

Zaplať a běž!

Obrázek projektu

Ocenění: Bronz

Ročník: 2014

Kategorie: Digitální inovace

Značka: Bezkontaktní placení mobilem od GE

Zveřejnění kampaně: 10/2013

Video

http://youtu.be/3VBnmqcDq5A

Zadavatel

Název firmy: SYMBIO Digital

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

GE Money Bank se dlouhodobě profiluje jako nejinovativnější banka na českém trhu. Když uvedla na trh technologii bezkontaktního placení pomocí mobilního telefonu, byla dokonce natolik inovativní, že musela čelit nečekané výzvě: jak přimět maximum zákazníků vyzkoušet si novou službu, když je zatím reálně dostupná jen na několika málo typech mobilních telefonů s bezkontaktním rozhraním NFC? A jak si vůbec mohou vyzkoušet službu, která je propojená s bankovním účtem a vyžaduje, abyste si něco skutečně koupili? Naším úkolem tedy bylo přijít s neméně inovativním způsobem, jak tuto službu představit, a umožnit všem uživatelům vyzkoušet si ji bez závazků, přímo na svém telefonu.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Proto jsme vytvořili první interaktivní film (snímaný z vlastního pohledu uživatele), který bylo možné kompletně ovládat právě pomocí chytrého telefonu. Po jednoduché synchronizaci mobilního telefonu připojeného k internetu s děním na obrazovce počítače jsme dokázali propojit dění na našich stránkách s ovládacími prvky na mobilním telefonu uživatele. Tím se otevřely zcela nové možnosti interakce, kdy hlavní hrdinka filmu například zavolá uživateli přímo na jeho telefon a sdělí mu klíčové informace pro další postup filmem. Celkem jsme pro uživatele ve filmu připravili tři interaktivní hry – ty byly vždy přímo napojeny na bezkontaktní placení mobilem, které uživatelé také ovládali přímo na svých mobilních telefonech. Díky použití reálného platebního rozhraní si tak mohli všichni zcela nezávazně bezkontaktní placení vyzkoušet na svém vlastním telefonu, nehledě na jeho typ nebo vybavení.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Kampaň byla patrně jedinou možnou cestou, jak si mohli uživatelé na vlastním chytrém telefonu (nehledě na to, zda podporuje bezkontaktní rozhraní, nebo ne) nezávazně vyzkoušet bezkontaktní placení mobilem. Zároveň díky zasazení interakce do filmového příběhu zjistili, jak jim v běžném životě takový nástroj ušetří čas a námahu. Technologické řešení kampaně navíc podpořilo image banky jako největšího inovátora na bankovním trhu, což byl jeden z hlavních důvodů, proč GE Money Bank bezkontaktní placení mobilem zavedla.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Za měsíc jsme na stránky aplikace přivedli téměř 106 000 unikátních návštěvníků, další jsme pak zasáhli doprovodnou mediální kampaní. Výhody bezkontaktního placení si na vlastním telefonu nakonec vyzkoušelo více než 16 000 uživatelů, což je číslo skutečně skvělé zejména v kontextu kampaně, kdy se na počátku zdálo nemožné vyzkoušení produktu vůbec technologicky umožnit. O tom, že inovativní řešení kampaně uživatele lákalo, svědčí vysoký konverzní poměr 15,43 %. Kampaň také zaznamenala velký ohlas na Facebooku, kde uživatelé zveřejnili přes 10 000 příspěvků souvisejících s kampaní a fanouškovská základna GE Money Bank díky kampani vzrostla o celých 7 %, což dokazuje pozitivní vliv kampaně na image banky.

Fotogalerie stránky