Přihlásit se

Uživatelská sekce

So fresh launch

So fresh launch

Obrázek projektu

Ocenění: shortlist

Ročník: 2014

Kategorie: Digitální komunikace

Značka: Gambrinus Ochucený

Zveřejnění kampaně: 05/2013

Video

http://youtu.be/wPZRAZD5oWw

Zadavatel

Název firmy: Ogilvy&Mather Group Praha - OgilvyOne / Addict s.r.o.

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Gambrinus Ochucený (GAO) byl na začátku roku 2013 na trhu pivních mixů až číslem 3. Naším cílem pro rok 2013 bylo vybudovat zájem o novou příchuť Šťavnatý grep a zvýšit vnímání kvality celé řady GAO. Vzhledem k omezenému rozpočtu však značka nekomunikuje v ATL, a těžištěm kampaně se proto stal online s podporou POS.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Hlavní výhodou GAO oproti konkurenci je absence umělých přísad a dochucovadel. Proto jsme na svět přivedli Mocný ovocný gang – gang, který bojuje za pravou přírodní chuť a proti všem náhražkám. Zákazníci se s nimi poprvé setkali v rámci zimních eventů, které značka podporuje a kam jsme pozvali Facebookovou aplikací Koulovačka. Stěžejním okamžikem kampaně byl ale samozřejmě jarní launch nové příchutě. A protože k tématice gangů patří specifický hudební styl, zvolili jsme pro tuto příležitost netradiční komunikaci, která je naší mladé cílové skupině mnohem bližší, než klasické reklamní kampaně - gangsta videoklip s účastí známých českých hiphopových hvězd Indy&Wich. Spuštění videa bylo provázeno seedingem na sociálních sítích, cílenou online podporou a aplikací, v níž mohli fanoušci ovlivnit, jak bude samotný videoklip vypadat a dokonce v něm získat roli.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Mladá cílová skupina je vůči klasické reklamě značně rezistentní. Šli jsme tedy za našimi potenciálními zákazníky tam, kde tráví stále více času – na sociální sítě – a místo klasické reklamy vytvořili originální autorský obsah, který vyvolal velký zájem a vlnu diskusí. V průběhu několika měsíců jsme pomocí různých taktik a aplikací na sociálních sítích zákazníky postupně vtahovali do příběhu Mocného ovocného gangu, který mohli sami spoluutvářet, a budovali tak blízký vztah ke značce, který vedl až k vytvoření největší Facebookové komunity mezi značkami pivních mixů.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

1) Šťavnatý Grep se stal nejprodávanější příchutí ochucených piv za rok 2013 (zdroj: SABMiller) 2) Značka Gambrinus Ochucený se dostala ve vnímání kvality na první místo mezi ochucenými pivy (zdroj: Insights SABMiller) 3) Počet shlédnutí videa na YouTube + Stream.cz: 650 000 (zdroj: YouTube, Stream.cz) 4) Nárůst komunity na Facebook stránce Gambrinus Ochucený: +102 % - 24 700 nových fanoušků, vytvoření největší FB komunity mezi značkami ochucených piv (zdroj Socialbakers) 5) Gambrinus Ochucený se z hlediska tržního podílu v kategorii ochucených piv posunul z 3. na 2. pozici (zdroj: SABMiller) 6) Docílili jsme 5x větší efektivity než při srovnatelné TV kampani – pro stejný počet zhlédnutí v TV by bylo potřeba více než 560 GRPs a 5x větší rozpočet.

Fotogalerie stránky