Přihlásit se

Uživatelská sekce

ŠkoFIN MENU, ve správnou chvíli na správném místě

ŠkoFIN MENU, ve správnou chvíli na správném místě

Obrázek projektu

Ocenění: shortlist

Ročník: 2014

Kategorie: Retail/merchandising/in-store marketing ...

Značka: ŠkoFIN

Zveřejnění kampaně: 10/2013

Video

Zadavatel

Název firmy: Momentum Czech Republic

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

ŠkoFIN se specializuje na financování osobních a užitkových vozů. Makroekonomické podmínky však byly v posledních obdobích nepříznivé, a tak se trh financování nových vozů ocitl v nežádoucích číslech. V roce 2013 klesl o 5 %. Lidé neměli chuť utrácet! Potenciální zákazníci čekají, jak se vyvine aktuální stagnace trhu, a svoji spotřebu odkládají do budoucnosti. Nejistota se odráží také v obavě klientů zadlužit se, a když si už peníze půjčí, jsou nyní konfrontováni s nabídkou velkých bank a jejich bezúčelovými úvěry nebo dalšími nebankovními institucemi, které se v minulosti o financování automobilů nezajímaly. Společnost ŠkoFIN najednou nebyla jedním z mála specialistů na daný segment, nýbrž jedním z mnoha. Mnohdy když přijde zákazník do autosalonu, má již domluvené peníze jinde a teprve na místě zjistí, že může mít srovnatelné a většinou ještě lepší podmínky pro pořízení nového či ojetého vozu přímo u prodejce. Cílem kampaně bylo navýšení počtu uzavřených smluv o 5 % oproti předcházejícímu období a komunikace výhodného a rychlého sjednání financování v široké síti autorizovaných prodejců značek ŠKODA, Volkswagen, Audi, SEAT.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Klíčové pro změnu zákazníkova rozhodování o způsobu financování vozu se stávají místa prodejů, a proto se tato POS podpora ŠkoFINu na dealerstvích a dokonalá příprava a motivace prodejců stala důležitým prvkem kampaně. Ve všech zásadních momentech klientova rozhodovacího procesu byly k dispozici účinné reklamní zbraně. Do restaurací obchodních center jsme instalovali nabídku ŠkoFIN menu, a tak si zákazníci pro finanční ústav na nezvyklém místě mohli nabídku v klidu projít. Kreativní koncept Sezónní MENU totiž s tématikou jídla a restaurací úzce souvisel. Metafora, jíž jsme vnukli spotřebiteli myšlenku, že nákup auta se ŠkoFINem je stejně snadný jako objednání a zaplacení standardního oběda. Dám si, na co mám zrovna chuť a při placení netrpím. Jednoduše řečeno – v naší restauraci si pochutná každý. Koncept MENU navíc umožňoval nenásilně komunikovat rozsáhlou nabídku značek, variant a typů vozů z rodiny VW.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

ŠkoFIN v rámci celé kampaně musel reagovat na situaci na trhu především oslovováním zákazníků přímo v místech prodejů, a to v okamžiku, kdy vůz vybírá. Zákazníci v tomto okamžiku často uvažují pouze o výběru typu vozu a vybavení, nikoli o způsobu jeho financování. To odkládají na okamžik, kdy mají s výběrem vozu jasno. Cílem bylo předběhnout tento proces o jeden krok a financování nabídnout již při výběru vozu na dealerství. Proč? Pokud jdou zákazníci do dealerství sjednat nákupní smlouvu, mívají způsob jeho financování již často rozmyšlený, resp. přichází s hotovostí. Mnohdy nevědí, že sjednání klientského úvěru v dealerské síti od ŠkoFINu je stejně snadné či dokonce snazší a výhodnější než u banky. Zákazníci (49 %), kteří přichází do showroomu s vlastními zdroji jsou pro nás byznys příležitostí. Spoluprací s prodejními místy chceme této příležitosti využít. Navíc v případě, že se lidé rozhodují pro úvěr, největší vliv v jejich rozhodování na ně mají prodejci, jak vyplývá z výzkumu (TNS Aisa).

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Kampaň ŠkoFINu předčila očekávání a stala se výzvou do budoucna. Významně se zvýšil počet nově uzavřených smluv v retailu, a to navzdory faktu, že prodeje koncernových vozů v tomto období spíše klesaly či stagnovaly. I díky vyškoleným prodejcům a in-store podpoře jsme dosáhli 17% nárůstu! Kampaň rovněž pozitivně hodnotily dealerské sítě, což upevnilo vazby prodejců a značky ŠkoFIN.

Fotogalerie stránky