Přihlásit se

Uživatelská sekce

Škoda Auto - Rapid Spaceback

Škoda Auto - Rapid Spaceback

Obrázek projektu

Ocenění: shortlist

Ročník: 2014

Kategorie: Digitální komunikace

Značka: Rapid Spaceback

Zveřejnění kampaně: 09/2013

Video

http://youtu.be/rN9mvKCWFoo

Zadavatel

Název firmy: SYMBIO Digital

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Při uvádění nového modelu ŠKODA Rapid Spaceback na globální trh čelila značka ŠKODA zásadnímu, ale velice obvyklému problému – mezi uvedením vozu na trh a jeho dodáním do dealerské sítě ke zkušební jízdě vždy vznikne časová prodleva, ve které opadá vyvolaný zájem o nový vůz. Našim úkolem proto bylo přijít s inovativní on-line aktivitou, která by překlenula toto období čekání a naopak dokonce zvýšila počet zákazníků, kteří si v předstihu objednají testovací jízdu v novém Spacebacku.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Ve spolupráci se SinnerSchrader Praha jsme proto vytvořili strategický koncept „virtuální testovací jízdy“, který by umožnil fanouškům po celém světě zažít tu nejlepší testovací jízdu jejich života, a motivoval je tak ke sjednání testovací jízdy skutečné. Abychom dostáli sloganu „Simply clever“, rozhodli jsme se inovativním způsobem využít technologii Google Street View, s jejíž pomocí jsme dokázali vytvořit virtuální testovací jízdy na 19 nejzajímavějších místech světa. Uživatelé se tak mohli virtuálně projet po mostu Golden Gate, uličkami Bangkoku, po městském okruhu Formule 1 v Monaku nebo po promenádě brazilské pláže Copacabana. Kromě toho si ale mohli vytvořit také vlastní testovací jízdu téměř kdekoliv na světě a projet se tak v novém Rapidu Spaceback třeba kolem svého domu.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Vzhledem ke globálnímu charakteru kampaně bylo nutné vytvořit projekt, který by stejně dobře fungoval napříč všemi světadíly – ovšem během pěti týdnů a z pražských Holešovic. Právě inovativní použití otevřené technologie Google Street View, z jejíchž obrazových podkladů jsme seskládali 19 audiovizuálních zážitků simulujících jízdu na nejkrásnějších místech světa (a neomezené množství dalších, uživatelských jízd) nám umožnil dodat kampani globální dopad. Do samotné jízdy jsme navíc přidali vizuální efekty, hudbu a dokonce i přátele z Facebooku, které mohl každý uživatel na svoji testovací jízdu pozvat. Díky tomu mohli uživatelé „přičichnout“ ke zcela novému vnímání prostoru a jízdy, který Rapid Spaceback slibuje pro testovací jízdu skutečnou.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Celkem jsme zasáhli 91 000 fanoušků značky ŠKODA po celém světě. A zasáhli jsme je skutečně přímo do jejich automobilového srdce – celých 89 % uživatelů si vyzkoušelo alespoň jednu virtuální testovací jízdu v novém Rapidu Spaceback. Pro kampaň byla ale hlavním měřítkem konverze uživatelů na objednání skutečné testovací jízdy. Zájem o ni projevilo celosvětově 7 % všech uživatelů, kteří na stránky přišli. Až neuvěřitelně jsme navnadili uživatele ze Slovenska, kde skutečnou testovací jízdu objednal dokonce každý osmý návštěvník stránky (13,5 %). Celkově jsme tak pro značku ŠKODA vytvořili přes 6 400 potenciálních majitelů nového Rapidu Spaceback – a to vše v období, kdy automobilka tradičně zájem a potenciální zákazníky kvůli komplikované logistice naopak ztrácela.

Fotogalerie stránky