Přihlásit se

Uživatelská sekce

Soči v Praze

Soči v Praze

Obrázek projektu

Ocenění: Zlato

Ročník: 2014

Kategorie: Event a field marketing

Značka: Český olympijský výbor

Zveřejnění kampaně: 11/2013

Video

https://www.youtube.com/watch?v=z7dnoBECYCQ

Zadavatel

Název firmy: Bison&Rose, Geometry Global, Stance Communication

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

V létě 2012 přivezl Český olympijský výbor do Londýna 27 000 českých fanoušků, a tím stanovil absolutní rekord v počtu Čechů, kteří získali aktivní zkušenost s Olympiádou. Letos – únor 2014 – se konaly Olympijské hry v Ruském Soči a Český olympijský výbor přišel s vizí překonat úspěch z Londýna… Ale kdo by jezdil do Ruska! Věděli jsme, že olympiáda do Ruska lidi nepřitáhne, nebo alespoň ne tolik, kolik bychom si přáli. Do Soči mělo z důvodu dostupnosti a ceny šanci dostat se pár vyvolených. Jediné možné řešení tak bylo, přivést Olympiádu do České republiky s cíly: a) Oslovit co nejvíce fanoušků. b) Udělat z fanoušků pasivních, fanoušky aktivní (zvednout od televize a přivést ke sportování)

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Připravit se na olympiádu vyžaduje důslednou přípravu. Proto jsme již v listopadu 2013 zahájili kampaň, kterou jsme začali Čechy připravovat na Zimní olympijské hry v ruské Soči. V listopadu jsme představili koncept Olympijského parku a následně spustili mediální kampaň. (ještě o půl roku dříve, v souvislosti s výstavou děl Alfonse Muchy, byl představen základní motiv Olympijského parku). Kampaň v TV, rozhlase, tisku a OOH pokračovala až do zahájení olympiády. V období 6. – 23. 2. jsme vybudovali v centru Prahy na Letné areál, který nemá v historii obdoby. Samotná plocha „Ledového ráje“, byla 6500m2 a délka bruslařské dráhy 2500 metrů (větší než slavný Vienna Ice World). Na biatlonu se střílelo z originálních pušek, a ve snowparku vyučoval mistrovství Martin Černík. Denně bylo z Olympijského parku odvysíláno 40 minut živých přenosů ČT2, dvakrát kompletní Události, poprvé v historii také byly BBV moderované mimo Kavčí hory. Každý den probíhaly v parku koncerty, přímé přenosy na velkoplošných obrazovkách a živé telemosty z Ruska. Zcela samostatnou kategorií byl program pro děti a školy, kterým patřila dopoledne. Součástí programu byla výuka sportů s trenéry a setkání s medailisty.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

V únoru – v době konání Zimních olympijských her – se toho v České republice po hříchu moc neděje. Venku je většinou nepěkně a není kam vyrazit. Těžko pak lidem vyčítat sklony k pasivitě a sledování televize. Pokusili jsme se toto změnit. Když jsme prezentovali projekt, slibovali jsme 5 tisíc návštěvníků denně a o víkendech tisíc 10. Často se nám za tato čísla smáli. Podařilo se nám ale zvednout Českou republiku z gauče a přivést fanoušky na Letnou. Většina z nich si vyzkoušela olympijské sporty na vlastní kůži, řada z nich poprvé. Ukázalo se tak, že lidé dokáží ocenit, pokud dostanou příležitost být aktivní. Klíčem úspěchu je vytvořit jim k tomu co nejvhodnější podmínky.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

kvantifikovaných výsledků Klíčová čísla - 409.148 – byl celkový počet návštěvníků Parku (Očekávání 100 000 lidí) - 7,2 milionu lidí sledovalo Olympijská hry a přenosy z Parku. - 83 386 stažení mobilní aplikace Letná - nejúspěšnější podobná aplikace v historii - 20 000 unikátních uživatelů činila průměrná návštěvnost www.olympijskýpark.cz - O 175 000 fanoušků narostl FB ČOV (s odstupem největší růst v Evropě) (Zdroj ČOV, T-Mobile, Newton) Ale hlavně… - Lidi jsme přitáhli ke sportu – 68 % návštěvníků přicházelo sportovat, 4% návštěvníků bruslilo poprvé v životě - Přivedli jsme ke sportu děti - 1/3 návštěvníků tvořily děti - Park nebyl jen pro Pražany -1/2 návštěvníků byla mimopražská - Lidé chtějí opakování - 94% návštěvníků by chtělo, aby se park zopakoval při další olympiádě - A navíc jsme v Sochi získali 8 medailí:) (Zdroj Millward Brown) Olympijský park Soči-Letná byl nejúspěšnější projekt Českého olympijského výboru v historii, a to jak z hlediska podpory olympijské myšlenky a zdravého životního stylu, tak v množství lidí, především dětí a mládeže, které se podařilo přitáhnout k pohybu. Na shledanou v RIU.

Fotogalerie stránky