Přihlásit se

Uživatelská sekce

Soči v Praze

Soči v Praze

Obrázek projektu

Ocenění: Stříbro

Ročník: 2014

Kategorie: Integrovaná komunikace

Značka: Český olympijský výbor

Zveřejnění kampaně: 11/2013

Video

https://www.youtube.com/watch?v=z7dnoBECYCQ

Zadavatel

Název firmy: Bison&Rose, Geometry Global, Stance Communication

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

V létě 2012 přivezl Český olympijský výbor do Londýna 27 000 českých fanoušků, a tím stanovil absolutní rekord v počtu Čechů, kteří získali aktivní zkušenost s Olympiádou. Letos – únor 2014 – se konaly Olympijské hry v Ruském Soči a Český olympijský výbor přišel s vizí překonat úspěch z Londýna… Ale kdo by jezdil do Ruska! Věděli jsme, že olympiáda do Ruska lidi nepřitáhne. Alespoň ne tolik, kolik bychom si přáli. Jediné možné řešení tak bylo, přivést Olympiádu do České republiky s cíly: a) Oslovit co nejvíce fanoušků. b) Udělat z fanoušků pasivních, fanoušky aktivní

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Připravit se na olympiádu vyžaduje důslednou přípravu. Proto jsme již v listopadu 2013 zahájili kampaň, kterou jsme začali Čechy připravovat na Zimní olympijské hry v ruské Soči. V listopadu jsme představili koncept Olympijského parku a následně spustili mediální kampaň. (ještě o půl roku dříve, v souvislosti s výstavou děl Alfonse Muchy, byl představen základní motiv Olympijského parku). Kampaň v TV, rozhlase, tisku a OOH pokračovala až do zahájení olympiády. V období 6. – 23. 2. jsme vybudovali v centru Prahy na Letné areál, který nemá v historii obdoby. Samotná plocha „Ledového ráje“, byla 6500m2 a délka bruslařské dráhy 2500 metrů (větší než slavný Vienna Ice World). Na biatlonu se střílelo z originálních pušek, a ve snowparku vyučoval mistrovství Martin Černík. Denně bylo z Olympijského parku odvysíláno 40 minut živých přenosů ČT2, dvakrát kompletní Události, poprvé v historii také byly BBV moderované mimo Kavčí hory. Každý den probíhaly v parku koncerty, přímé přenosy na velkoplošných obrazovkách a živé telemosty z Ruska. Zcela samostatnou kategorií byl program pro děti a školy, kterým patřila dopoledne. Součástí programu byla výuka sportů s trenéry a setkání s medailisty.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

V únoru – v době konání Zimních olympijských her – se toho v České republice po hříchu moc neděje. Venku je většinou nepěkně a není kam vyrazit. Těžko pak lidem vyčítat sklony k pasivitě a sledování televize. Pokusili jsme se toto změnit. Když jsme prezentovali projekt, slibovali jsme 5 tisíc návštěvníků denně a o víkendech tisíc 10. Často se nám za tato čísla smáli. Podařilo se nám ale zvednout Českou republiku z gauče a přivést fanoušky na Letnou. Většina z nich si vyzkoušela olympijské sporty na vlastní kůži, řada z nich poprvé. Ukázalo se tak, že lidé dokáží ocenit, pokud dostanou příležitost být aktivní. Klíčem úspěchu je vytvořit jim k tomu co nejvhodnější podmínky.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Klíčová čísla - 409.148 – byl celkový počet návštěvníků Parku (Očekávání 100 000 lidí) - 7,2 milionu lidí sledovalo Olympijská hry a přenosy z Parku. - 83 386 stažení mobilní aplikace Letná - nejúspěšnější podobná aplikace v historii - 20 000 unikátních uživatelů činila průměrná návštěvnost www.olympijskýpark.cz - O 175 000 fanoušků narostl FB ČOV (s odstupem největší růst v Evropě) (Zdroj ČOV, T-Mobile, Newton) Ale hlavně… - Lidi jsme přitáhli ke sportu – 68 % návštěvníků přicházelo sportovat, 4% návštěvníků bruslilo poprvé v životě - Přivedli jsme ke sportu děti - 1/3 návštěvníků tvořily děti - Park nebyl jen pro Pražany -1/2 návštěvníků byla mimopražská - Lidé chtějí opakování - 94% návštěvníků by chtělo, aby se park zopakoval při další olympiádě - A navíc jsme v Sochi získali 8 medailí:) (Zdroj Millward Brown) Olympijský park Soči-Letná byl nejúspěšnější projekt Českého olympijského výboru v historii, a to jak z hlediska podpory olympijské myšlenky a zdravého životního stylu, tak v množství lidí, především dětí a mládeže, které se podařilo přitáhnout k pohybu. Na shledanou v RIU.

Fotogalerie stránky