Přihlásit se

Uživatelská sekce

Ochutnejte sezónní menu od ŠkoFINu

Ochutnejte sezónní menu od ŠkoFINu

Obrázek projektu

Ocenění: shortlist

Ročník: 2014

Kategorie: Integrovaná komunikace

Značka: ŠkoFIN

Zveřejnění kampaně: 10/2013

Video

http://youtu.be/-rAqVOee9QU

Zadavatel

Název firmy: Momentum Czech Republic

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

ŠkoFIN se specializuje na financování osobních a užitkových vozů. Makroekonomické podmínky však byly v posledních obdobích nepříznivé, a tak se trh financování nových vozů ocitl v nežádoucích číslech. V roce 2013 klesl o 5 %. Lidé neměli chuť utrácet! Čekali na ekonomický obrat, odkládali spotřebu. Jistá existenční nejistota se odrazila v nechuti zadlužovat se, zavazovat se ke splácení. Svou roli sehrál také boom v bankovním sektoru, vznik nových subjektů a následný boj o klienty. Banky a další úvěrové instituce, které se dříve o financování vozů nezajímaly, uvedly na trh nové služby tohoto typu. Společnost ŠkoFIN najednou nebyla jedním z mála specialistů na daný segment, nýbrž jedním z mnoha. Přes nevýhodnou výchozí pozici jsme si dali smělý cíl: Navýšit počet smluv o 5 % oproti předcházejícímu období. Překonat i mimořádně úspěšný projekt „2 nuly v akci“ z roku 2013. Stanovili jsme komunikační strategii: Zdůraznit vazbu na koncern Volkswagen a prezentovat ŠkoFIN jako dostupný a finančně výhodný. Rozhodli jsme se, že: AUTA ZAČNEME PRODÁVAT JINAK!

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

„Od ledna do listopadu 2013 poklesl prodej nových osobních aut o téměř 7 procent, tj. na 150 197 vozidel.“ (Zdroj: Novinky.cz.) Rozhodli jsme se situaci změnit. Zbořit psychické bariéry, které spotřebitelům brání vzít si vůz na úvěr. Ukázali jsme, že financování auta se ŠkoFINem je dostupné každému a respektuje jeho reálné platební možnosti. Že jde o jedinou jistotu v nejisté době. A že sjednání je hračka. Vytvořili jsme proto akční SEZONNÍ MENU à la jídelní lístek. Prostá a srozumitelná kreativní idea evokovala lehkost financování jednotlivých chodů – vozidel. Jednoduše řečeno: V naší restauraci ochutná nové auto každý. Motivy související s potravou – v našem případě jídelní lístek – oslovují naše podvědomí a spouštějí podmíněné reflexy. Generují stop-efekt. Vnukli jsme spotřebiteli myšlenku, že nákup auta se ŠkoFINem je stejně snadný jako objednání a zaplacení standardního oběda. Dám si, na co mám zrovna chuť. A při placení netrpím. Koncept MENU navíc umožňoval nenásilně komunikovat rozsáhlou nabídku značek, variant a typů vozů z rodiny VW.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Analyzovali jsme rozhodovací proces zákazníka vybírajícího nové auto. Zaměřili jsme se na fázi, kdy začíná uvažovat o koupi, a pak na finále, kdy vstupuje do dealerství s úmyslem říci ANO a sjednat financování. Nabídku SEZONNÍHO MENU jsme komunikovali prostřednictvím OOH, printů, rozhlasových spotů, sponzorských vzkazů, tag-onů, polepů, direct mailingů, eventů, retenčních programů končících smluv a dealerské podpory. Direct mailing s dárkem jsme rozeslali potenciálním zájemcům (použita databáze vytvořená při předchozích kampaních). Kontakty na spotřebitele, kterým měly končit smlouvy, poskytla dealerství. S nabídkami a výhodami se zákazníci seznámili také na microsite s kalkulačkou financování (menu.skofin.cz). Vybrali si tu dealera, spočítali splátky a porovnali podmínky s konkurenčními. Promoakce se věnovaly modelům SEAT, VW, Audi a Škoda a nabízely financování dle možností klientů. Hostesky rozdávaly katalogy s nabídkou ŠkoFINu a informacemi o atraktivní soutěži. Cílem bylo přivést spotřebitele do dealerství. Podle průzkumů je pro poslední fázi nákupu vozu klíčové dokonale připravit a motivovat prodejce. Díky naší kampani byli jak motivovaní, tak připravení. Zasloužily se o to speciálně vytvořený motivační program a informační a POS podpora ŠkoFINu. Ve všech zásadních momentech klientova rozhodovacího procesu byly k dispozici účinné reklamní zbraně.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Kampaň ŠkoFINu předčila očekávání a stala se výzvou do budoucna. Významně se zvýšil počet nově uzavřených smluv v retailu, a to navzdory faktu, že prodeje koncernových vozů v tomto období spíše klesaly či stagnovaly. Dosáhli jsme 17% nárůstu! Více než trojnásobku stanoveného cíle! Výsledek překonal i rekordní úspěch kampaně 2 nuly v akci z roku 2012 (ocenění stříbrnou EFFIE 2013). Propad prodejů aut na českém trhu do podzimu 2013 tak byl nad očekávání vyvážen. Kampaň rovněž pozitivně hodnotily dealerské sítě, což upevnilo vazby prodejců a značky ŠkoFIN. Jádra úspěchu byla dvě: identifikace klíčového business problému a odvaha porušit zdánlivě nezměnitelné stereotypy financování vozů.

Fotogalerie stránky