Přihlásit se

Uživatelská sekce

Fanliga

Fanliga

Obrázek projektu

Ocenění: Bronz

Ročník: 2014

Kategorie: Integrovaná komunikace

Značka: Gambrinus

Zveřejnění kampaně: 07/2013

Video

http://youtu.be/QsniaLnDu2Y

Zadavatel

Název firmy: Addict, Ogilvy&Mather Group Praha - OgilvyOne

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Gambrinus je od roku 1997 hlavním partnerem nejvyšší české fotbalové soutěže – Gambrinus ligy. Pro fanoušky se ale toto spojení stalo natolik běžným, že už podporu značky vlastně ani nevnímají. Naším cílem tedy bylo oživit spojení Gambrinusu a českého fotbalu a vtáhnout často nespokojené české fotbalové fanoušky aktivně do hry.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Každý fanda „ví vždy nejlépe“, jak by měl jeho tým hrát. Dali jsme jim tedy možnost dokázat to v praxi. Vytvořili jsme Fanligu– oficiální fantasy fotbal českých fotbalových fanoušků. Online hru, ve které hráč z pozice trenéra sestavuje vlastní tým a na základě výkonu svých hráčů z reálných prvoligových zápasů získává body, za které může vyhrát řadu fotbalových cen včetně trenérského kurzu. Aplikace je optimalizována pro PC i mobilní zařízení a všechny její funkce jsou přehledné a snadno dostupné. Start Fanligy jsme podpořili komunikací v médiích, která fotbaloví fanoušci nejčastěji konzumují – sportovní deníky a webové stránky, televizní fotbalové přenosy, YouTube pre-roll videa, OOH na fotbalových stadionech. Pro vyšší relevanci v komunikaci vystupují fotbalové hvězdy Pavel Horváth, Jiří Štajner a Ladislav Krejčí nebo trenér Komňacký s Jakubem Kohákem.. A díky partnerství s vydavatelstvím Ringier a Českou televizí jsme komunikaci Fanligy dostali nejenom do redakčního obsahu deníku Sport a isport.cz, ale dokonce přímo do samotných televizních přenosů (grafika při opakovaných záběrech, komentáře expertů a moderátorů). V průběhu fotbalové sezóny jsme pak udržovali pozornost fanoušků doplňkovými soutěžemi o pivo Gambrinus a pravidelnými mailingy s tipy fotbalových expertů, přehledy nejlepších hráčů či informacemi o zraněných a vykartovaných hráčích.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Každý fotbalový fanoušek si myslí, že fotbalu rozumí. Prostřednictvím Fanligy jsme jim dali možnost to dokázat a vzájemně utkat o renomé fotbalového experta. Protože pro fotbalové fanoušky je také typická vysoká soutěživost, která se projevuje například sázením na sportovní zápasy. Místo dosavadní pasivní finanční podpory českého fotbalu vtáhnul Gambrinus díky Fanlize fotbalové fanoušky do hry, dal jim možnost dokázat jejich trenérské schopnosti a především vytvořil platformu, na které se se svými spotřebiteli setkává v pravidelných týdenních intervalech.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

1) 50 000 registrovaných hráčů během 2 měsíců od spuštění Fanligy 2) Průměrná doba návštěvy aplikace – 7 minut 3) Mediální prostor v hodnotě 20 milionů Kč zdarma 4) Brandovaná komunikace každý týden přímo na stadionech a v televizních fotbalových přenosech

Fotogalerie stránky