Přihlásit se

Uživatelská sekce

DEJTE SVÉ STARÉ BUNDĚ NOVÝ SMYSL

DEJTE SVÉ STARÉ BUNDĚ NOVÝ SMYSL

Obrázek projektu

Ocenění: Bronz

Ročník: 2014

Kategorie: Nízkorozpočtové kampaně

Značka: INTERSPORT

Zveřejnění kampaně: 11/2013

Video

Zadavatel

Název firmy: Geometry Global, s.r.o.

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Když klesnou teploty na mínus je pro každého bezdomovce velké plus mít na sobě oblečení, které ho dokáže zahřát. Zimní období je pro bezdomovce extrémně náročné. Jen lidí, kteří vyhledali útočiště v azylových domech, noclehárnách a nízkoprahových centrech je 11 495. Bez domova u nás žije se svými maminkami i 397 dětí. Nejstarším lidem žijícím na ulici je pak i přes 80 let. Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/v-cesku-zije-jedenact-tisic-bezdomovcu-dy0-/domaci.aspx?c=A120917_102938_domaci_klm INTERSPORT chtěl přiblížit problém bezdomovectví v České republice. Proto se spojil s Armádou spásy a v rámci hesla INTERSPORTU „Sport to the people“ vyzval lidi, aby darovali starou bundu lidem bez domova, a pomohli jim tak přežít zimu. Cílem bylo vtáhnout do akce co nejvíce lidí a samozřejmě vybrat co nejvíce bund, které zahřejí lidí bez doma více než vřelá slova a sliby pomoci.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Spousta z nás má doma v šatníku starou zimní bundu, ale nenosí ji nebo se bez ní obejde. Ve skříni visí bez povšimnutí i léta. Možná si už ani nevzpomeneme, kdy nás naposledy zahřála. Napadlo nás proto, oslovit lidi, aby své staré zimní bundě visící bez využití na ramínku dali nový smysl. Intersport ze své sítě 35 prodejen po celé České republice vytvořil sběrná místa a vyzval lidi, aby udělali dobrý skutek a přinesli v listopadu do Intersportu svou zimní bundu výměnou za 20% slevu na nákup nové. Přemýšleli jsme, jak a kde lidi oslovit, aby je akce zasáhla. Vedle vlastích komunikačních kanálů Intersportu, jsme oslovovali lidi i v situacích, kdy svou bundu odevzdávají třeba jen na chvíli a mohou na vlastní kůži pocítit, jak by jim bez bundy byla zima. Instalovali jsme visačky na šatní lístky v divadlech, upozornili jsme na kampaň gerilou, postavili jsme šatní skříň plnou starých bund v obchodním centru a na konci jsme s Armádou spásy uspořádali veřejnou předávací akci. Dobrý skutek se rozhodli podpořit i herci Markéta Hrubešová a Miroslav Etzler z rodinného seriálu Cesty domů a společně jsme rozdávali zimní bundy lidem bez domova.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Jsou věci, které sami nevyužíváme a ani si neuvědomíme, jakou službu by udělaly někomu jinému. A tak sestává, že naše stará zimní bunda odpočívá v teple šatní skříně bez toho, aby někoho opravdu zahřála. Pokusili jsme se to změnit. Položili jsme proto lidem otázku, jestli by nebylo lepší dát své staré zimní bundě nový smysl a výměnou za 20% slevu na novou bundu ji dát lidem bez domova. Spojení charity a Intersportu pomohlo představit tuto společnost jako sympatickou značku, která se umí dívat kolem a umí najít zajímavé řešení pro lidi bez domova.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Hned po uvedení kampaně nám začali lidé nosit své staré bundy. Za méně než 65 000 Kč se podařilo shromáždit rekordní počet 360 zimních bund, které zahřály lidi bez domova v celé České republice. Akce se díky svému ohlasu prodloužila o 14 dní a všichni darující využili nabídky na nákup nové zimní bundy. Radost jsme měli i z mimořádného ohlasu v médiích. PR články se objevily v řadě titulů a zasáhly 650 000 lidí. Podařilo se nám proniknout do V.I.P. zpráv na Primě se sledovaností 1 milionu diváků. Celkový zásah přes online kanály byl 300 000 lidí, kdy rekordně nejčtenější facebookový post vytvořený pro kampaň zasáhl 92 000 uživatelů a získal 300 „lajků“. V divadlech jsme oslovili 10 000 lidí, v prodejnách INTERSPORT pak přes 600 000. Celkově jsme zasáhli přes 2 a půl milionu lidí. Jejich zájem nás překvapil. Nešlo jen o ochotu darovat svoji starou bundu, ale také o to, že řada z nich se chce akcí této akce účastnit i příště. Díky nim se z dobrého nápadu stává dlouhodobá akce, která pomůže i dalším lidem, kteří by bez zimní bundy jen obtížně zimu přežili. A to nás bude hřát, i když si žádnou cenu neodneseme.

Fotogalerie stránky