Přihlásit se

Uživatelská sekce

Bubliny Magnesia

Bubliny Magnesia

Obrázek projektu

Ocenění: Stříbro

Ročník: 2014

Kategorie: Digitální inovace

Značka: Magnesia

Zveřejnění kampaně: 11/2013

Video

https://www.youtube.com/watch?v=pwoDiyqf3dE

Zadavatel

Název firmy: SYMBIO Digital

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Podle statistik trpí nedostatkem hořčíku každý třetí Čech. Přitom hořčík je klíčovou součástí celé řady každodenních procesů v organismu. Proto si toto téma vzala za své Magnesia, minerální voda s vysokým obsahem hořčíku. Pro Karlovarské minerální vody jsme tedy připravili hořčíkovou kalkulačku, ve které si mohl každý uživatel snadno zjistit svoji hořčíkovou bilanci. A abychom do ní uživatele přivedli, stanovili jsme si pro bannerovou kampaň smělý úkol: všem jednoznačně dokázat, že hořčík prospívá každý den.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Proto jsme se rozhodli vytvořit úplně první živou bannerovou kampaň v Česku, která se po dobu jednoho týdne odehrávala přímo na domovské stránce iDNES.cz. Kdykoliv se na serveru objevil nový článek, vytvořili jsme přímo pro něj vtipný komentář v podobě komiksové bubliny, která spojovala dané téma článku s jedním z mnoha benefitů hořčíku. Nic nebylo předem připraveno, po celý týden se vše skutečně živě rodilo pouze v hlavě jednoho copywritera. Aby kampaň byla stále aktuální, měl na vtipnou reakci na nový článek vždy jen několik minut. Během jednoho týdne kampaně jsme vytvořili pro nejrůznější články na iDNES.cz (od českého vítězství v Davis Cupu přes seznamovací vagóny v metru až po úraz prezidenta Zemana) téměř 700 unikátních bublin, které vždy zapojily do aktuálního dění některý z benefitů hořčíku. Tím dokázaly, že hořčík prospívá každý den, v každé situaci.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Pro kampaň jsme ve spolupráci s iDNES.cz vyvinuli úplně na míru šitý bannerový formát, který živě reagoval na dění ve světě, což přesně vystihuje hlavní sdělení kampaně „Hořčík prospívá každý den a v každé situaci“ a plní její cíl, kterým bylo vybudování povědomí o nedostatku hořčíku v populaci. Navíc jsme uživatele dokázali netradičním formátem překvapit v jejich každodenní interakci a upoutat tak jejich pozornost k faktu, že i oni mohou trpět nedostatkem hořčíku. Na jeden klik jsme jim pak nabídli i online řešení – naši hořčíkovou kalkulačku s doporučeními, jak hořčík doplnit. Důkazem budiž nejen pozitivní reakce téměř ve všech odborných periodicích, ale i zájem uživatelů na sociálních sítích, kteří často sledovali kampaň průběžně – chtěli sami vědět, jak si s každým novým článkem s výzvou poradíme.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Kampaň už vzhledem ke speciálnímu formátu a použitému médiu nebylo možné přehlédnout. Celkem oslovila více než 1 054 000 unikátních uživatelů, tedy více než jednu desetinu celé populace ČR. Nešlo však pouze o zásah. Zvolený formát a obsah kampaně motivoval uživatele k extrémně vysoké reakci na bannery, kdy jejich proklikovost dosáhla až na těžko uvěřitelných 1,61 %. A že se nám povedlo také úspěšně doručit hlavní sdělení, dokazuje fakt, že kampaň na stránky přiváděla vysoce motivované užvatele. Celkem 47,8 % návštěvníků stránky skutečně využilo hořčíkovou kalkulačku, aby zjistili, zda netrpí nedostatkem hořčíku v organismu.

Fotogalerie stránky