Přihlásit se

Uživatelská sekce

Audiotrees

Audiotrees

Obrázek projektu

Ocenění: Zlato

Ročník: 2014

Kategorie: Digitální komunikace

Značka: Český Rozhlas

Zveřejnění kampaně: 11/2013

Video

Zadavatel

Název firmy: Ogilvy & Mather

Informace o projektu:

Cíle a pozadí aktivity:

Český rozhlas stejně jako každá jiná firma této velikosti, má řadu obchodních partnerů, kterým každý rok rozesílá vánoční přání. Tito partneři však dostávají vánoční přání i od mnoha dalších společností. Naším cílem proto bylo navrhnout takové vánoční přání, které se v záplavě tradičních papírových obálek jednoznačně vynikne. Přání, na které adresát určitě nezapomene. Náš nápad měl ovšem u klienta takový úspěch, že původně B2B přání nabídnul k využití i všem svým posluchačům.

Jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci:

Rozhlas je zvukové médium, takže první ideou bylo poslat audio přání. Protože se ale zvuk v převážné většině počítačových programů, které s ním pracují, zobrazuje stejným způsobem, dostali jsme jednoduchý, ale zcela originální nápad - otočit tuto "zvukovou vlnu" o 90° doleva. V tu chvíli pak najednou zaznamenaný zvuk vypadá jako stromek. A protože každý zvukový záznam má jedinečný tvar závislý na rychlosti a intenzitě zvuku, každý takový stromeček je naprostý originál. Vytvořili jsme tedy mobilní aplikaci, ve které uživatel osobně nahrál své přání, otočil jeho zvukovou vlnu a dozdobil ji originálními dekoracemi z předvolené galerie a během pěti minut mohl vzniklý vánoční stromeček i s audio přáním poslat svým blízkým, i kdyby byli třeba na druhém konci světa.

Proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější:

Rozhlas pracuje se zvukem. Aplikace proto vytváří vánoční audio přání, která si můžete sami nahrát, ozdobit, odeslat nebo na ně odpovídat. Jednoduché ovládání a uživatelsky přívětivý design usnadňují vytvoření přání, a přinášejí tak možnost šířit kouzlo Vánoc během několika málo vteřin.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků:

Aplikace původně vznikla jako digitální vánoční přání obchodním partnerům. Po jejím zprostředkování posluchačům Českého rozhlasu se z ní však stalo nejpopulárnější vánoční přání online. S tisícem originálních „stromečků“, které lidé poslali svým milovaným, byl Hlas Vánoc nejvyhledávanější brandovanou aplikací Vánoc 2013.

Fotogalerie stránky