Novinky

IMC Czech Awards 2020 zná své vítěze

Nejvíce zabodovaly agentury Geometry, Momentum a Symbio Digital. Neztratily se ale i další. Klientem ročníku Bohemia Energy. Největší zájem byl o kategorii "Kampaně v době Covid 19". 

Zasadili jsme se o to, aby se letošní ročník IMC Czech Awards uskutečnil i navzdory všem nástrahám, které nám rok 2020 házel pod nohy. Dá se dokonce říct, že se nám povedlo z nevšedních podmínek vykřesat co nejvíce. I přes hrozbu úplného zrušení a několik odsunutí tak IMC Czech Awards proběhlo ve virtuální podobě, a to s nečekanou účastí. Přihlásilo se 53 projektů ve 14 kategoriích, z nichž 42 se před porotou utkalo o hlavní ceny.

Mnohé zúčastněné projekty byly koncipovány jako reakce na ošemetnou situaci, která letos vyvstala v souvislosti s pandemií COVID-19. Slovy předsedkyně poroty Moniky Otradovcové: „Mnoho firem muselo či chtělo na nové situace reagovat a jejich kampaně a projekty jsou skvělé. Kvalita všech prací vůbec je letos velmi dobrá. Mnohé mě opravdu příjemně překvapily a myslím, že by mohly směle vykročit vstříc zahraniční konkurenci.“

Pro kampaně, které byly realizovány právě za účelem pomoct širší společnosti vzpamatovat se z covidového šoku byla ostatně otevřena zvláštní kategorie. Přihlásilo se do ní 10 prací, což z ní činí nejvíce obsazovanou kategorii letošního ročníku.

Dvanáctičlenná porota hodnotila všechny práce nejprve odděleně. Projekty, které splnily bodovou hranici pak postoupily k hromadné online diskusi, kterou sama předsedkyně popisuje jako velice přínosnou, zajímavou a profesionální. Uděleno bylo celkem 10 zlatých, 13 stříbrných a 13 bronzových medailí. Klientem ročníku byla zvolena firma Bohemia Energy, agenturou ročníku se se shodným počtem bodů stávají Geometry Prague a Momentum a Grand Prix si odnáší SYMBIO Digital za projekt „Projev, který se nikdy nestal“. Podrobný přehled výsledků naleznete níže.

Stejně jako celá naše vizuální identita, i fyzická podoba cen samotných prošla letos pestrobarevnou transformací. Naším záměrem bylo přijít s trofejí, ve které by se jasně odráželo naše přesvědčení, že oceňované kampaně by se měly vyznačovat správnou rovnováhou mezi strategií, kreativní myšlenkou, profesionálním zpracováním a prokazatelnými výsledky.

Tato kritéria se stala hranami masivního betonového kvádru, jenž ztělesňuje to správné pnutí mezi těmito hodnotami. Chtěli jsme také narušit zavedenou trojici vítězných barev. Proto se naše zlatá stala červenou, stříbrná tyrkysovou a bronzová fialovou. Tyto malé pilíře kreativity si letos domů odnáší celkem 36 projektů.

Vzhledem k vládním opatřením nemůžeme letos ceny vítězům předat na slavnostním večírku jako tomu bylo v minulosti. Výherci si je však budou moci vyzvednout osobně. Z podobného důvodu se neuskuteční ani letošní ročník IMC European Awards, který byl zrušen kvůli pandemii COVID-19.

Naši vítězové se však stejně jako my můžou těšit na příště. Věříme, že nám poznatky získané v letošním roce všem pomůžou přicházet se stále novými, důmyslnými způsoby, jak vynikat. Už teď se těšíme, čím nás příští rok překvapíte!